Головна / Міжнародна співпраця

Міжнародна співпраця

 

 

Міжнародне співробітнцитво у 2012 році та перелік запланованих заходів на 2013 рік

Проект «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні»

 

Назва проекту:   Проект «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні»  
Донор проекту:  Канадське агентство міжнародного розвитку 
Мета проекту:  Забезпечити успішну інтеграцію України в глобальну ринкову економіку 
Завдання проекту:  Створити, на загальнодержавному й регіональному рівні, моделі децентралізованого управління професійним навчанням, що дозволять центральним і місцевим органам влади розробляти й виконувати програми професійного навчання у відповідь на потреби ринку праці 
Тривалість проекту:  Перший етап проекту (2005 – 2009 рр.) Другий етап проекту (2010 – 2012 рр.) 
Партнери та виконавці проекту:  Саскачеванський інститут прикладних наук і технологій Асоціації місцевих коледжів Канади 
Бенефіціари та реципієнти проекту:  Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Міністерство соціальної політики України Університет менеджменту освіти Академії педагогічних наук України 
Пілотні області проекту:  Дніпропетровська, Рівненська, Закарпатська (протягом першого етапу проекту)
Основні досягнення та результати проекту:  Протягом 2005 - 2009 років за ініціативи Міністерства та Проекту у системі професійно-технічної освіти проведено ряд інноваційних реформ з управління у сфері профтехосвіти й організації навчально-виробничого процесу, завдяки чому профтехучища отримали більше можливостей щодо ефективного і автономного прийняття управлінських рішень. Завдяки Проекту, українська система профтехосвіти мала можливість вивчати та впроваджувати передовий досвід Канади й інших країн: - підготовлено 20 публікацій навчальних матеріалів та посібників; - проведено понад 90 семінарів, у яких брали участь 30 канадських спеціалістів; - організовано 8 навчальних поїздок до Канади й Центральної та Східної Європи, в яких взяли участь по 100 українських фахівців у галузі ПТО.
З 2010 до 2012 років проведено 12 всеукраїнських нарад-семінарів та 7 круглих столів щодо реформування системи ПТО, у яких взяли участь понад 60 керівників управлінь освітою й навчально(науково)-методичних центрів ПТО та 47 потенційних директорів ПТНЗ.
Спільно з Проектом переглянуто впровадження інновацій стосовно гендерної рівності. Результат - рекомендації щодо подальших кроків реалізації політики гендерної рівності. Міністерством за підтримки Проекту також переглянуто типові посадові інструкції для психологів і соціальних працівників, які традиційно відповідають за інтеграцію гендерної рівності в діяльність навчального закладу. У співпраці з Проектом Міністерство також здійснювало підтримку механізмів підвищення кваліфікації педагогічних працівників через Університет менеджменту освіти (Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти). У 2010 році розпочата робота з удосконалення розроблення навчальних програм на основі потреб роботодавців через сприяння робочим групам, що переглядають професійні стандарти. Нове покоління професійних стандартів не тільки зміцнить підходи на основі залучення роботодавців, але й наблизить українську систему профтехосвіти до стандартів ЄС. У 2010-12 році переглянуто 14 професійних стандартів. Постійна підтримка Проекту тривала через національний  веб-портал профтехосвіти, що пропонує швидший і зручніший обмін інформацією. За 2010-2012 рр. перебудовано внутрішню структуру порталу для вдосконалення його роботи й забезпечення кращого доступу до представлених у ньому баз даних, а також полегшити користування ним. Національний веб-портал перетворився на центральний інформаційний пункт для працівників системи профтехосвіти, учнів, батьків та широкого загалу, що цікавиться цим сектором. На сьогодні веб-портал відвідує близько 30000 відвідувачів щомісячно і він входить до ТОП – 50 освітніх онлайн ресурсів України. У співпраці Проекту з фахівцями Інституту інноваційних технологій і змісту освіти розроблена навчальна програма «Підготовка педагогів ПТНЗ до роботи в умовах децентралізації управління професійним навчанням у системі післядипломної педагогічної освіти». Вона офіційно затверджена Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (16.03.2012) та буде впроваджена регіональними навчально(науково)-методичними центрами (кабінетами) із залученням усіх професійно-технічних навчальних закладів. Основні кількісні показники діяльності Проекту: ·         Розроблено та створено національний веб-портал професійно-технічної освіти proftekhosvita.org.ua; ·         Розроблено та розповсюджено 20 публікацій для усіх зацікавлених сторін професійно-технічної освіти; ·         Проведено більше 90 семінарів та залучено більше 4000 учасників; ·         Організовано 8 навчальних поїздок (4 до Канади, 1 до Словаччини та 3 до Чеської Республіки) та залучено 91 учасник; ·         Понад 900 професійно-технічних управлінців пройшли перепідготовку; ·         Організовано більше 30 візитів канадських фахівців. 

 

«Забезпечення доступу дітей-сиріт до якісної професійної освіти і навчання»

Назва проекту: «Забезпечення доступу дітей-сиріт до якісної професійної освіти і навчання»
Донор проекту: Антикризова гуманітарна програма Міжнародного фонду «Відродження»
Мета проекту: Створити навчальні підприємства на базі діючих професійно-технічних навчальних закладів в шести регіонах України задля надання допомоги учням-сиротам та дітям з інших соціально-вразливих груп в отриманні професії та заробітку, необхідного для виживання в умовах кризи. 
Завдання проекту: 1.                Створення національної мережі навчально-виробничих підприємств на базі професійно-технічних навчальних закладів, спрямованих на роботу з дітьми з соціально вразливих груп, зокрема з дітьми-сиротами 2.                Підвищення якості професійної освіти та умов проживання в навчальних закладах для дітей з соціально вразливих груп, зокрема дітей-сиріт; створення життєздатних умов для їх підготовки до гідного працевлаштування і само зайнятості. 3.                Впровадження та поширення на національному рівні підходів щодо роботи з дітьми-сиротами, спрямованих на їх соціальну адаптацію та підвищення спроможності до працевлаштування і самозайнятості.
Тривалість проекту: 2011 – 2013 рр.
Партнери та виконавці проекту: Всеукраїнська спілка громадських організацій «Асоціація Агенцій Регіонального Розвитку України» Проект «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні» (за фінансової підтримки Канадського агентства міжнародного розвитку) Департамент професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Партнери проекту: Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України (Департамент професійно-технічної освіти); Обласні управління освіти і науки 6 пілотних регіонів Навчально(науково) – центри(кабінети) ПТО 6 регіонів України Університет менеджменту освіти НАПН України; Пілотні професійно-технічні навчальні заклади
Пілотні області проекту: Львівська, Івано-Франківська, Рівненська, Чернігівська, Запорізька та Дніпропетровська
Основні досягнення та результати проекту: Етапи впровадження проекту та інформація щодо реалізації по кожному етапу ( станом на лютий 2013 року): 1.     Створення пілотних навчально-виробничих підприємств
1.1. Розроблення стратегії та бізнес-плану навчального підприємства в кожному пілотному професійно-технічному навчальному закладі за участю учнів, викладачів та представників соціальних партнерів (місцевої влади і бізнесу). У кожному з відібраних навчальних закладів зареєстровані навчально-виробничі підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю. Цей процес розпочався з розроблення його стратегії та детального бізнес-плану. Для допомоги навчальним закладам в кожному регіоні залучено фахового бізнес-консультанта, який допомагав керівництву навчального закладу у формуванні оптимальної бізнес-стратегії та бізнес-плану. До початкової розробки цих документів залучались представники місцевої влади та бізнесу. Розроблені бізнес-плани є програмною основою для роботи навчальних підприємств.
1.2. Виготовлення комплекту промоційних матеріалів для надання допомоги кожному з навчальних підприємств у просуванні власної продукції Для сприяння поширенню інформації про продукцію та послуги навчальних підприємств, для кожного з них виготовлено пакет промоційних матеріалів, який містить веб-сторінку та/або друковану рекламну продукцію (листівки, календарі тощо).
1.3. Закупівля обладнання для 6 навчальних підприємств (на підставі бізнес-плану) Протягом лютого - березня 2012 року для кожного з навчально-виробничих підприємств закуплено комплект необхідного спеціалізованого обладнання.
1.4. Вироблення товарів та реалізація послуг навчальними підприємствами Практично усі навчально-виробничі підприємства розпочали операційну діяльність з виробництва відповідних товарів та послуг. Протягом перших 6 місяців роботи їм на постійній основі допомагали консультанти з числа партнерів – органів влади та місцевого бізнесу. Вони стежать за успішністю впровадження бізнес-планів та маркетингових стратегій та сприяюуть у пошуку нових замовлень та бізнес-партнерів. Підприємства діють на життєздатній основі і заробляють на власне існування та розширення, також надаючи додатковий заробіток дітям-сиротам та представникам інших вразливих груп.
1.5. Покращення умов праці та проживання дітей-сиріт та представників інших соціально вразливих груп З метою покращення умов проживання дітей-сиріт та представників інших соціально вразливих груп в гуртожитках пілотних навчальних закладів та інших приміщеннях, в яких розміщені діти-сироти та представники інших соціально вразливих груп, здійснено ремонт та/або облаштування. Також, проектом виготовлено та/або закуплено робочий одяг та форми для учнів з числа соціально-вразливих верств населення, які працюють на навчальних підприємствах.
Плани на 2013 рік Поширення досвіду проекту на всю країну  Цей етап є надзвичайно важливим для реалізації проекту, оскільки дозволить забезпечити довготермінову життєздатність його напрацювань, яка буде досягнута через наступні механізми: -                    створення методичних ресурсів - посібник «Якісна професійна освіта - соціально вразливій молоді» та навчальний  модуль з поширення кращих практик проекту, який буде розповсюджений у всі навчальні заклади країни; -                    навчання управлінців – в кожному регіоні буде проведено навчання для керівників практично усіх професійно-технічних навчальних закладів України щодо методик створення та успішної роботи навчальних підприємств і залучення до цього дітей із соціально-вразливих верств населення; -                    навчання тренерів – в кожному регіоні буде підготовлено кілька тренерів з числа методистів, які зможуть надалі передавати нові підходи та знання, розроблені в рамках проекту; -                    посилення спроможності державних інституцій – інституції, які відповідають за розроблення та впровадження нових підходів та методик по роботі з дітьми-сиротами та іншими соціально вразливими учнями, отримають необхідну методичну та технічну підтримку для подальшого більш ефективного виконання своїх функцій.
Завершальний етап проекту У рамках цього етапу планується проведення загальнонаціональної конференції, яка збере експертів, політиків, державних діячів та представників міжнародних інституцій. Метою конференції буде як поширення і презентація успіхів проекту, так і привернення уваги і залучення додаткових ресурсів до продовження роботи, започаткованої ним. 

 

Проект «Навички для працевлаштування»

Назва проекту:   Проект «Навички для працевлаштування»  
Донор проекту:  Канадське агентство міжнародного розвитку 
Мета проекту:  Збільшення рівня зайнятості і самозайнятості чоловіків і жінок у малих і середніх підприємствах у Київській, Львівській та Івано-Франківській областях. 
Завдання проекту:  -        підвищити якість і ефективність програм бізнес-навчання, що пропонуються партнерськими професійно-технічними навчальними закладами;   -        покращити партнерські зв’язки між галуззю освіти та громадою, що сприятиме покращенню відповідності навчальних програм вимогам ринку праці і підвищенню рівня зайнятості та самозайнятості серед випускників - чоловіків і жінок. 
Тривалість проекту:  2012 – 2016 рр. 
Партнери та виконавці проекту:  Саскачеванський інститут прикладних наук і технологій (Канада)  
Бенефіціар проекту:  Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України 
Пілотні області проекту:  Київська, Львівська та Івано-Франківська
Основні досягнення та результати проекту:  21 листопада 2012 року відбулось перше засідання Наглядової ради проекту у м. Києві. Наглядова рада затвердила план реалізації проекту та річний план робіт на 2012-2013 рр. Основними результатами протягом першого року впровадження проекту (01 жовтня 2012 року – 31 березня 2013 року ) є: -        перегляд потреб керівництва українських професійно-технічних навчальних закладів та навичок викладачів. Канадські та українські фахівці організували ряд фокус груп з керівництвом та викладачами партнерських навчальних закладів з метою обговорення та визначення прогалин в управлінських/педагогічних навичках. Результатом цієї роботи стало визначення основних навчальних тем, які будуть висвітлені під час семінарів та навчальних поїздок. Більшість тем були включені до річного плану робіт на 2013-2014 рр.; -        порівняльний аналіз структури української та канадської/СІПНТ програм бізнес-навчання, ресурсів та матеріалів. Канадські та українські фахівці здійснили порівняльне дослідження змісту курсів бізнес-навчання у трьох українських закладах (більше 30 курсів) та СІПНТ визначив прогалини та можливості для з’єднання цих програм; -        засідання Дорадчих комітетів. Перші засідання Дорадчих комітетів було організовано у трьох пілотних навчальних закладах задля забезпечення обізнаності місцевого приватного сектора щодо впровадження проекту та їх подальшого залучення до заходів проекту, таких як перегляд навчальних програм та аналіз ринку праці; -        навчальний семінар з канадського досвіду управління навчальними закладами на основі потреб роботодавців, який був проведений 25-27 січня 2013 року для більше як 30 керівників навчальних закладів, керівників програм та викладачів (10-12 з кожного закладу) фахівцями СІПНТ у співпраці з українськими. Ґендерний експерт проекту також взяла участь у роботі семінару та зробила презентацію щодо ґендерних аспектів управління навчальними закладами; -        посібник з управління навчальними закладами з урахуванням екологічних міркувань. Посібник охоплює кращі практики управління навчальними закладами з урахуванням екологічних міркувань та міститиме рекомендації  їх застосування у професійно-технічній освіті. Посібник буде використовуватись навчальними закладами для створення та впровадження практик екологічно сталого управління та розробки навчальних програм; -        навчальний семінар для викладачів з розробки навчальних планів на основі потреб роботодавців буде проведено у березні 2013 року для 33 (10-12 з кожного закладу) керівників програм, викладачів та майстрів виробничого навчання; -        підготовча робота до навчальної поїздки до Канади для 12 представників викладацького колективу та керівництва навчальних закладів (4 з кожного навчального закладу) з метою ознайомлення із викладацькими практиками СІПНТ та різними проблемами, включаючи практику розроблення навчальної програми та управління навчальними закладами на основі потреб роботодавців; -        початковий ґендерний перегляд діяльності навчальних закладів з метою отримання чіткої картини про найнагальніші проблеми та ресурси. Рекомендації цього дослідження стануть основою для навчальних програм наступного року, спрямованих на керівництво та викладачів закладів. У 2013-2014 рр. проект «Навички для працевлаштування» зосереджуватиме свою діяльність на наступних заходах (в цілому): •        Порівняльний аналіз навчальних програм (ґрунтовний аналіз наявних підручників, посібників та інших ресурсів, наявних в Україні; перегляд структури та змісту курсів бізнес-навчання та розроблення рекомендацій щодо необхідних змін та удосконалення програм). •        Розроблення ресурсів для курсів бізнес-навчання (розроблення 3 посібників: з інноваційних методик викладання та методів оцінки програм бізнес-навчання; з маркетингу; та розвитку малого та середнього бізнесу). •        Зв’язки з представниками галузі/громади (підтримка у проведенні Дорадчих комітетів навчальних закладів; розроблення методології та зразків опитувальників, форм, адміністративних систем, необхідних для організації процесу відстеження успішності  випускників та опитування роботодавців; проведення пілотних проектів з відстеження успішності випускників та опитування роботодавців). •        Навчальні програми для керівництва та викладачів українських навчальних закладів (п’ять семінарів для керівництва та викладачів пілотних навчальних закладів, охоплюючи теми сталого менеджменту; лідерства та вирішення конфліктів;  навчання для дорослих; інноваційні методи викладання; розроблення та перегляд навчальних програм. Ці семінари, також, будуть підтримуватись через навчальні поїздки в Україні і Канаду, та підвищення технічної спроможності навчальних закладів  шляхом купівлі необхідного обладнання для викладачів; візит канадських волонтерів). •        Ґендерна рівність (ґендерний аналіз  процедур управління навчальними закладами; розроблення ґендерних індикаторів для планування навчального закладу та оцінки потреб; навчальний семінар з ґендерної рівності та соціальної справедливості у навчальному закладі та на робочому місці для керівництва та викладачів пілотних навчальних закладів; перегляд окремих курсів бізнес-навчання буде проведений для визначення основних проблем та надання відповідних інструментів та методології).

 

Проект «Покращення системи професійно-технічної освіти шляхом прогнозування і адаптування вмінь та навичок, соціального партнерства та оптимізації використання ресурсів»

Назва проекту:   Проект «Покращення системи професійно-технічної освіти шляхом прогнозування і адаптування вмінь та навичок, соціального партнерства та оптимізації використання ресурсів»
Донор проекту:  Європейський Фонд Освіти
Мета проекту:  Забезпечити успішну інтеграцію України в глобальну ринкову економіку 
Завдання проекту:  Удосконалення методології прогнозування співвідношення попиту та пропозиції на регіональному рівні; проведення обстеження професійно-кваліфікаційної структури зайнятих на підприємствах Дніпропетровської області, обороту робочої сил, масштабів та структури підготовки кадрів на виробництві за професіями; розроблення пропозицій щодо реструктуризації мережі ПТНЗ в Дніпропетровській області з урахуванням поточного та перспективного попиту на кваліфіковані кадри; створення моделі оптимізації мережі ПТНЗ на обласному рівні з метою адаптації програм професійного навчання до потреб ринку праці
Тривалість проекту:  Перший етап проекту (листопад 2011 – березень 2012 рр.) Другий етап проекту (квітень 2012 – грудень 2012 рр.) 
Партнери та виконавці проекту:  Дніпропетровська обласна державна адміністрація
Бенефіціари та реципієнти проекту:  Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Пілотні області проекту:  Дніпропетровська область
Основні досягнення та результати проекту:  У Дніпропетровській області проведено обстеження 397 підприємств за 13 видами економічної діяльності та 15 підсекціями промисловості щодо існуючої професійно-кваліфікаційної структури зайнятих та перспективної потреби підприємств у робочій силі за деталізованим переліком професій та за видами економічної діяльності, обороту робочої сили, масштабах та структури підготовки кадрів на підприємствах. Експертна підтримка Європейського Фонду Освіти була спрямована на розроблення процедури удосконалення регіональних мереж професійної освіти, консультування департаменту професійно-технічної освіти Міністерства освіти, науки молоді та спорту України, Головного управління освіти Дніпропетровської обласної державної адміністрації стосовно управління та фінансування системи професійної освіти та навчання, покращення координації між учасниками соціального діалогу щодо визначення потреб економіки регіону у робітничих кадрах за професіями та видами діяльності. Завдяки реалізації проекту, українська система профтехосвіти мала можливість впроваджувати досвід зарубіжних країн щодо визначення потреб економіки регіону у робітничих кадрах. За час проведення проекту у 2011-2012 роках Міністерством освіти, науки молоді та спорту України разом з Європейським Фондом Освіти, було реалізовано ряд заходів, зокрема: - презентація отриманих попередніх результатів обстеження підприємств щодо професійної структури робочої сили, масштабів та структури підготовки кадрів на виробництві за професіями (круглий стіл, 22-23.09.2012 р.); - проведення наради за участю Голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Вілкула О.Ю. стосовно організації та проведення анкетування роботодавців щодо існуючої професійної структури зайнятих та перспективної потреби підприємств у робочій силі за деталізованим переліком професій та за видами економічної діяльності (Дніпропетровськ,                         16 – 18.04.2012); - презентація результатів обстеження підприємств Дніпропетровської області щодо визначення існуючої професійної структури зайнятих та перспективної потреби в робочій силі за професіями та видами економічної діяльності, розробленої моделі та алгоритму оптимізації та реструктуризації мережі ПТНЗ на семінарі «Процедура оптимізації мереж ПТНЗ: отримані результати та перспективи їх реалізації» (27.11.2012 р.); - підготовка доповідної записки за результатами анкетування підприємств Дніпропетровської області стосовно існуючої професійної структури зайнятих та перспективної потреби в робочій силі за деталізованим переліком професій та по видам економічної діяльності.
Розроблено Процедуру удосконалення мережі ПТНЗ з урахуванням 3 критеріїв: критерій 1:  Відповідність випуску учнів ПТНЗ потребам ринку праці (оцінка за 3 показниками) критерій 2: Ефективність використання навчальних площ та персоналу ПТНЗ критерій 3: Забезпечення більш рівних можливостей доступу 15-19-річної молоді до ПТНЗ по районам регіону та по регіонам України. Проект запропонував нові підходи до застосування та апробації процедури удосконалення мережі ПТНЗ в Дніпропетровській області, що підтверджує можливість її використання в якості інструмента аналізу та удосконалення як регіональної мережі ПТНЗ, так і ситуації з наданням послуг професійної освіти в окремих районах регіону. Проведений пілотний проект сприятиме покращенню координації між зацікавленими підприємствами та ПТНЗ на основі співставлення професійної структури та обсягів випуску кадрів ПТНЗ з підготовкою робітничих кадрів на окремих підприємствах та видах економічної діяльності.

  

Проект Twinning «Модернізація законодавчих стандартів та принципів освіти та навчання у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя»

Назва проекту:   Проект Twinning «Модернізація законодавчих стандартів та принципів освіти та навчання у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя»  
Донор проекту:  Представництво Європейського Союзу
Мета проекту:  Сприяти процесу реформування національної системи освіти у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя з метою, а саме зміцненню потенціалу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України в ефективному застосуванні Національної рамки кваліфікацій (НРК) та розвитку елементів забезпечення якості з метою гарантування найвищої якості у галузі професійно-технічної освіти та навчання відповідно до європейських стандартів
Компоненти проекту:  1)      Аналіз українського законодавства та розроблення рекомендацій для його вдосконалення на основі політики ЄС та досвіду щодо навчання впродовж життя. 2)      Підтримка стратегії впровадження Національної рамки кваліфікацій. 3)      Розроблення і втілення механізмів та критеріїв забезпечення якості професійно-технічної освіти.
Обов’язкові результати: 1)      Надання пропозицій щодо внесення змін до чинних законодавчих та нормативно-правових актів на основі кращих практик ЄС. 2)      Надання пропозицій щодо розроблення нових нормативно-правових актів на основі кращих практик ЄС. 3)      Зміцнення потенціалу  МОНмолодьспорту для ефективної імплементації НРК. 4)      Розроблення рекомендацій для впровадження НРК. 5       Розроблення рекомендацій щодо створення державних стандартів ПТО. 6)      Підготовка рекомендацій щодо забезпечення якості ПТО на основі аналізу кращого європейського і українського досвідів. 7)      Розроблення державних стандартів ПТО з п’яти робітничих професій.
Тривалість проекту:  21 місяць (з 16 січня 2013 по 15 жовтня 2014 рр.)
Партнери та виконавці проекту:  1)      Університетський коледж Метрополітен (Данія) 2)      Технічний коледж міста Оргус (Данія) 3)      Федеральний інститут професійно-технічної освіти та підготовки (Німеччина)
Бенефіціари та реципієнти проекту:  Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Поточний стан проекту:  У 2012 році було розроблено та погоджено Технічне завдання проекту та відповідний план робіт, а також підписано Twinning-контракт. Реалізація проекту розпочалась у січні 2013 р.

 

У 2012 році продовжується співпраця з Європейським Фондом Освіти. У рамках реалізації «Туринського процесу», який передбачає аналіз систем професійної освіти і навчання країн – партнерів ЄФО, заснованих на зборі статистичних показників, підготовлено звіт України у галузі професійної освіти і навчання.

 

З ким співпрацює(країна)

Назва ПТНЗ

Автономна Республіка Крим

1.

Іда – Віруманський центр професійної освіти (Естонія)

Сімферопольське вище професійне училище сфери послуг та будівництва

2.

Готель «Гранд Монарх» (Франція)

Сімферопольське вище професійне училище ресторанного сервісу та туризму

3.

Федеральне міністерство освіти,  науки та культури Австрії

Вінницька область

1.

Аграрний професійний ліцей Ле Шенуа       м. Монтаржі (Франція)

ВПУ № 42  м. Погребище,

Заболотянське ВПУ № 31 ім.Д.К.Заболотного,

ВПУ № 41  м. Тульчин,

ВПУ № 32  с. Гущинці

2.

Професійний аграрний ліцей м. Мармілат (Франція),

Заболотянське ВПУ № 31 ім.Д.К.Заболотного,

3.

Асоціація французьких фермерів Кі-Франс

4.

Сільськогосподарський ліцей Ressins (Франція)

5

Залізничний ліцей м. Тренчин (Словаччина)

Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту

6.

Залізничний ліцей м. Лежайкськ (Польща)

7.

Сільськогосподарський технікум повіту Конське (Польща)

ВПУ № 42  м. Погребище

Волинська область

1

Спілка шкіл №2 м. Краснистав (Польща)

Професійно-технічне училище № 22 смт. Луків

2.

Українсько-нідерландський фонд «Софія»

Ковельське ПТУ № 2

3.

Підприємство «Мульті Ворк Сервіс» (Польща)

Луцьке ВПУ будівництва і архітектури

4.

Підприємство «Тікуріла» (Фінляндія)

5.

Товариство польсько-українсько-сибірської співпраці «Спільне коріння» м. Цешин (Польща)

ПТУ № 5 м. Ковеля

Житомирська область

1.

Молодіжна Всеукраїнська християнська організація (ІМКА)

Державний професійно-технічний навчальний заклад "Житомирський професійний технологічний ліцей"

Запорізька область

1.

Українсько-німецький проект «Senior Experten Service ГмбХ»

Бердянський професійний будівельний ліцей

Івано-Франківська область

1.

Академія професійної освіти, м. Кьольн (Німеччина)

Івано-Франківське вище училище готельного сервісу і туризму

2.

Комплекс шкіл харчової промисловості та готельного бізнесу (Польща)

Київська область

1.

Навчально-виробничий центр молоді для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (Іспанія)

Березанський професійно аграрний ліцей

2.

Аграрна академія острова Зіланд (Данія)

Вище професійне училище № 29  м. Сквири

Львівська область

1.

Академія фізичного виховання і спорту  м. Гданськ (Польща)

Львівське вище професійне училище ресторанного сервісу та туризму

2.

Спілка Шкіл Економічних ім.К.К.Бачинського м. Перемишль (Польща)

3.

Росточанський народовий парк м.Звєжинєць (Польща)

4.

Ресторанні та готельні комплекси м.Перненьян, м. Сан Шилі (Франція)

5.

Місцевий клуб академічного спортивного союзу, м. Вроцлав (Польща)

6.

Готельний комплекс Джумейрах (Об’єднані Арабські Емірати)

7.

Компанія ITF Gmbh Товариство з відновлення (Херенбнрг, Німеччина), Фонд Роберта Боша

Львівський професійний ліцей харчових технологій

8.

Професійно-технічне училище в м. Мястку (Польща)

Львівське вище професійне училище № 29

Миколаївська область

1.

Фірма «Академія економіки «Д-р  і партнер ГмбХ» (Німеччина)

Вище професійне училище № 21 м. Миколаєва

Луганська область

1.

Українсько-британський проект «Навчання ділової активності учнів ПТНЗ» (Великобританія)

72 ПТНЗ Луганської області

2.

ПТУ № 46 с. Кантемирівка Воронезької області (Росія)

Біловодський професійний аграрний ліцей

3.

Суспільно-просвітницьке товариство «Едукатор» м. Ломжа (Польща)

Луганський професійний торгово-кулінарний ліцей

Харківська область

1.

Компанія „Берк синклер”( Великобританія)

 

Ізюмський професійний ліцей

Черкаська область

1.

ПрофшколаBBS M+E м. Ганновер (Німеччина)

Черкаський професійний автодорожній ліцей

Чернівецька область

1.

Асоціація навчальних закладів м. Сучава (Румунія)

Глибоцький професійний ліцей

Чернігівська область

1.

За сприяння Чернігівського відділення Дитячого фонду України в рамках співпраці «Україна – Італія» (Італія)

Чернігівський центр професійно-технічної освіти

2.

Навчальний заклад м. Стамбул (Туреччина)

3.

Асоціація «Пиринеї Командж» (Франція)

4.

Державний комерційний центр імені Я.Кюнера (Німеччина)

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Чернігівське вище професійне училище»

5.

Освітній центр ім. А.Кольпінга (Німеччина)

6.

Професійна школа ім. Й.Бірвіта (Німеччина)

7.

Фірма „Алоіз Мюллер” (м. Меммінген, Баварія, Німеччина)

Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту

8.

Освітній центр ім. Якоба Кюнера міста Меммінген (Баварія, Німеччина)

Прилуцький професійний ліцей

9.

Професійна школа Йоганн-Бірвіт-Шуле      (м. Меммінген, Баварія, Німеччина)

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Чернігівський професійний ліцей деревообробної промисловості»

10.

Центр професійної підготовки м. Стамбул (Туреччина)

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Чернігівське вище училище побутового обслуговування»

11.

Вище училище побутового обслуговування м. Гомеля (Білорусь)

м. Київ

1.

Мюнхенський центр автомобільного транспорту (Німеччина)

Міжрегіональний центр професійно-технічної освіти автомобільного транспорту та будівельної механізації

2.

Боварська транспортна академія  м. Кульмбах (Німеччина)

3.

Білоруський республіканський інститут професійної освіти (м. Мінськ, Білорусь)

4.

ВПУ № 57 м. Санки-Петербург (Росія)

5.

Навчальні заклади м.Стамбул (Туреччина)

Київський професійний енергетичний ліцей

6.

Інтернаціональна спілка м. Магденбурга (Німеччина)

Київський професійний ліцей „Авіант”

7.

Відкрита Європейська Академія економіки і політики м. Прага (Чехія)

Вище професійне училище № 25

8.

Фонд підтримки будівельної галузі (Німеччина)

Київське вище професійне училище  № 26

9.

Будівельне училище м.Стамбул (Туреччина)

10.

Професійний ліцей П’єра Шевнара (Франція)

Київське вище професійне училище  № 33

11.

Технічна школа металообробки м. Мюнхена (Німеччина)

Відокремлений структурний підрозділ Національного педагогічного університету ім.. М.П. Драгоманова „Вище професійне училище”

12.

Інтернаціональна спілка м. Магденбурга (Німеччина)

Київське вище професійне училище швейного та перукарського мистецтва

13.

Технічний професійний ліцей м. Стамбул (Туреччина)

Професійний ліцей Національного авіаційного університету

14.

Промисловий професійно-технічний ліцей Ернан Авджи м. Стамбул (Туреччина)

Київське вище професійне училище деревообробки

15.

Морський ліцей м. Стамбул (Туреччина)

Київське вище професійне училище водного транспорту

16.

Технічна школа-ліцей Хайдарпаша м.Стамбул (Туреччина)

Міжрегіональне вище професійне училище зв’язку м. Києва

17.

Інтернаціональна спілка відділення Нижня Саксонія м. Хельмсьг (Німеччина)

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Київське вище професійне училище т»хнологій та дизайну виробів із шкіри

18.

Навчальні заклади легкої промисловості м. Стамбул (Туреччина)

Київське вище професійне училище технологій та дизайну одягу

19.

Технікум технологій та дизайну одягу м. Ромашов-Мозовецьк (Польща)